vanbeugen.reismee.nl

Miami

Bij de Bridge of Cordova hoeven we pas om 12.00 uur uit te checken. Dat komt mooi uit. Ergens in de ochtend word ik wakker van een enorme regenbui. Ik geloof dat ‘Emilie' hier toch nog even van zich laat horen. Als ik even later de deur open doe en naar buiten kijk schijnt de zon! Dat is zo vreemd hier in Florida. Het ene moment regent het en het andere moment schijnt de zon. Op ons tafeltje wat buiten staat, staat een bordje met brook en een glaasje jus d'orange. Arnjo is vanochtend al vroeg wakker het heeft een ontbijtje voor ons gemaakt. Hij werd wakker met financiele zorgen, hahaha. Samen nemen we alles door en komen tot de conclusie dat we ons vrij aardig aan ons budget hebben gehouden. Natuurlijk zijn er onvoorziene kosten bij gekomen maar niet iets om echt wakker van te liggen. Met een gerust hart checken we uit. Jorge brengt ons naar Airport Fort Lauderdale waar we weer een huurauto ophalen. Weer een Dodge Charger maar nu een felrode. We rijden terug naar Miami. Ondanks de tomtom rijden we diverse keren verkeerd in de stad. Het is ook een wirwar van wegen. Weer komen we in de verkeerde wijken van Miami terecht. Weer wordt het er niet gezelliger op in auto (oké, oké, ik kan daar nou eenmaal slecht tegen en reageer dan overreacted, hahaha). Het verkeerd rijden kwam overigens niet door de tomtom maar doordat wij de verkeerde adressen ingetypt hadden. We moesten naar SE 2nd Ave. De eerste keer hadden we SW 2nd Ave ingetypt en de tweede keer SE 2nd Street. Eindelijk komen we goed uit: bij de Hyatt Regency Hotel. Hier heb ik weer wat moois geboekt, al zeg ik het zelf. Voor 100 euro hebben we een kamer op de 21e verdieping van de Hyatt Regency. Dit is een chique hotel. Tussen 17.00 en 20.00 uur kunnen we koude en warme hors d'oeuvres krijgen in de Regency Club. Dit zit bij de prijs van 100 euro inbegrepen. Er is turksbrood, tomatensalsa, brie, port salut, fruit, warm kiphapje, loempiaatjes, gegrilde groenten enz. Echt geweldig. Na de hapjes gaan we naar Dolphin Mall. Dit is een gigantisch winkelcentrum. Het is nog groter dan Eaton Center in Toronto en veel gezelliger. Er is livemuziek, een Food Court en een heleboel winkels. Winkelen in Amerika is, gezien de prijzen, een hele leuke bezigheid. Arnjo heeft een paar mooie polo's en een korte gekocht. Hij is er blij mee. Helaas sluiten de winkels om 21.30 uur. Bij de Food Court eten we kip. Om 23.30 uur zijn we weer thuis. Wij kijken nog even TV. Het uitzicht wat we hebben is gigantisch. We hebben maar liefst twee grote ramen (voorkant en aan de zijkant) met uitzicht over Miami. Als ik 's nachts naar de wc ga en uit het raam naar buiten kijk is het niet alsof ik droom. Zo mooi dat uitzicht. Ik weet toch echt zeker dat ik wakker ben.

Reacties

Reacties

Sacha

"Drie jaar geleden werd ons wel een gevraagd of de Amerikanen echt zo dik waren. Toen zagen we wel eens een dikkerd lopen maar nu.... die drie dagen in de Disney Parken..... Sjeezus. Tweemaal per dag had je de Magic Parade met Disney figuren maar de rest van de dag had je de Magic Dikke Konten Parade met echte figuren. We hebben zelfs kinderen gezien van en jaar of 10 tot 14 jaar die over de 100 kilo wogen en die gewoon lekker aan hamburger of hotdog zaten te knagen. Vervolgens nog even een halve liter cola er achteraan en ze konden weer verder sjokken. Echt triest."

Na al jullie 'eet-'verhalen, ga ik me toch wel afvragen in welke toestand jullie terugkomen!

Lekker smullen al die verhalen!

Maud

Ze hebt toch wel een foto van je "droom'gemaakt.
Klinkt geweldig!

Monica en familie

Wij zijn weer thuis en ik heb vanmorgen op mijn gemak jullie laatste verhalen gelezen. Weer leuk natuurlijk, al was onze cruise destijds toch wel heel anders. Wij bleven al die dagen op de boot en voeren langs verschillende plaatsen. Het is me wel een reis zeg die jullie maken. Het zal voor jullie straks ook wennen zijn hier! En troost je, door al dat Amerikaanse eten mag je misschien aangekomen zijn, dat had ik nu zelf ook in Italië, maar liefst 3 kilo! Tja al die wijn en pasta natuurlijk...
Geniet er nog van. Ben wel heel benieuwd naar jullie foto's straks!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!