vanbeugen.reismee.nl

Bahamas - Fort Lauderdale

Vandaag is ons laatste dag alweer op de Bahamas. Het is weer prachtig weer. Om 11.15 uur zitten we aan het ontbijt bij Dive In. We nemen allemaal een stevig Amerikaans ontbijt. Ik durf het haast niet te zeggen maar Arnjo en Veronique zitten een ‘Haert Attack Hamburger' (zo'n joekel) op te eten en Rebecca en ik hebben een bord vol met chicken wings, friet en salade. De ‘spicy' saus die over de kippenvleugels zit zijn wij niet helemaal kapot van. Het smaakt teveel naar zure tomaten. Dat probleem lossen heel makkelijk op: we ruilen gewoon een gedeelte van het eten met Arnjo en Veronique. Om 14.30 hebben we een taxi besteld.Tot die tijd moeten we de tijd zien te overbruggen. Als we, na het ontbijt, nog wat zitten te babbelen doet Arnjo wel een vreemde ontdekking. Hij ziet twee duiven ‘haasje over' doen. Zoiets heeft hij nog nooit gezien. Pas als de duif ‘vast' zit heeft hij door waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn. Hij had het echt niet door !? Terwijl Arnjo en de meiden nog even gaan zwemmen, typ ik nog even een verhaaltje. Het lastig om ergens internet te vinden. De verhalen lopen dus steeds enige vertraging op.

14.30 uur zijn we bij het hotel. De laptop en de tas met handdoeken zetten we voor de deur van hotel neer. Binnen halen we de rest van de koffers/tassen op. Net als we naar buiten lopen komt de taxi er al aan. De taxi is een oude Cadillac type Brougham Classic van ongeveer 30 jaar oud. Arnjo vindt de auto fantastisch. De achterklep van de auto kan echter niet dicht. In de kofferbak ligt al iets groots wat bedekt is met een blauw zeil (volgens Arnjo ligt er een lijk onder). De taxichauffer pakt de koffers en tassen aan en legt ze in de kofferbak. Alle tassen liggen over de rand heen! Met een grote snelbinder zet hij de achterklep vast. Hopelijk verliezen we niets onderweg. Als we al een minuut of tien onderweg zijn vraag ik mij opeens af of de laptop wel in de kofferbak ligt. Ik had niet gezien dat die man ‘m er ook bij gelegd had. De taxi stopt langs de kant van de weg en met drie man gaan we de inhoud van de kofferbak inspecteren. GEEN laptap en GEEN zwemtas. Die zwemspullen zijn nog tot daar aan toe maar die laptop! Arnjo voegt weer wat nieuwe woorden toe aan zijn vocabulair. We rijden weer terug naar het hotel en daar staan de laptop en de tas precies waar wij ze hadden achtergelaten. Een pak van ons hart. Snel weer op weg. Om 15.15 uur komen we aan in Freeport. Al met al zijn we dus drie kwartier aan het rijden geweest. Gelukkig maakt de taxichauffeur een schappelijke prijs.

We checken weer in bij de cruisemaatschappij. Om 17.30 uur vertrekken we weer. Het is half niet zo druk als op de heenweg. Tegen een uur of 18.00 uur gaan we naar het buffet. Het buffet is weer heel lekker en genoeg variatie. Veronique schept drie keer een bord vol met haar lievelingseten: pasta. Tegen een uur negen gaan we voor op het dek staan. Er is verder niemand. Heel in de verte zien we vaag de eerste lichten van Miami. Boven de stad zien we onweer. Een mooi gezicht. Om 22.30 uur legt de boot aan. Het laatste stuk varen we nog langs Star Island. Nu kunnen we de woningen van de voorkant nog even zien. Ongelofelijk wat een optrekjes. Om 23.45 uur zijn uitgecheckt door de paspoortcontrole heen. Deze keer moesten we lang wachten. We hadden met Jorge (de eigenaar van de Bridge of Codova B&B) afgesproken dat wij hem zouden bellen als we weer op de wal zouden staan. We bellen hem wakker...... of we een taxi willen nemen....snurk....Ook goed. Half één zijn we weer thuis. We drinken nog wat, we praten nog wat en om 1.45 uur gaan we slapen. Ons ‘Bahamas-avontuur' zit er weer op. Helaas.

Maud

Jemig de pemig wat een geluk dat je er nog op tijd achter kwam dat je iets miste van je bagage het lijk kan gestolen worden maar je LAPTOP!!.......Dat heb je er van als je aan de ‘Haert Attack Hamburger' zit..dat is vragen om problemen.

Die Arnjo toch... waar komen die mooie meiden van jullie dan vandaan!!!

Op naar het nieuwe avontuur

els de buuv

Gadver! Wat een ontbijt zeg, ik moet er niet aan denken; véél erger dan in ierland. Verlangen jullie al een beetje naar het hollandse eten en naar de schultenbrautjes? Ik zal ze vast koud leggen! Enne.....dat worden dus géén hamburgers zondag!(dat zou een enorme afgang worden geloof ik!) Ik hoorde dat het hier zaterdag 27 graden wordt, het zal toch niet waar wezen? Zouden we dan tòch de barbecue kunnen aansteken?
Renee heeft in Turkije tòch iets opgelopen; ze heeft last van haar buik en dat is zwak uitgedrukt! Gaat nu aan de pillen!
Even een klein updeetje:Het visje spartelt nog vrolijk rond,maar heeft wèl het groentje vrijwel geheel verorberd, het onkruid tiert welig, de BB is ook weer terug van vakantie dus heb je voldoende bekijks als je terugkomt, er komen restanten van oude planten(zgn. oude lijken) niet uit de kast maar uit het gras omhoog èn er is weinig te beleven in de buurt als jullie weg zijn!

Ernemse groetjes uut de Hagemanswei!