vanbeugen.reismee.nl

Bahamas

Onze eerste hele dag op de Bahamas. Als we naar buiten kijken is het bewolkt en regenachtig. Dat is nou echt balen. Als we aan het ontbijten zitten bij het naastgelegen restaurant Dive In begint het zelfs te regenen. De serveerster zegt dat er een (kleine) tropische storm verwacht wordt op de Bahamas tussen vrijdagmiddag en zaterdagochtend. Zij adviseert ons om de weersberichten eventuele mededelingen van de cruise organisatie goed in de gaten te houden. Wij vertrekken, als het mee zit, vrijdagmiddag om 15.30 uur weer naar Miami. Na het ontbijt besluiten we, ondanks de bewolking, toch maar naar het strand te gaan. Op zich ; omt het wel goed uit want dan verbranden we niet verder. We nemen de watertaxi naar Taino Beach. Het strand hebben we bijna voor ons eigen alleen. We gaan onder en parasol van palmbladeren op ligbedden liggen. Aan de horizon zien we diverse regenbuien vallen. De hele middag blijft het op strand droog en soms prikt de zon door de wolken. Toch een heerlijk middagje op het strand gehad. Om 17.00 uur nemen we de watertaxi weer terug naar het hotel. Daar wordt weer gedouched en omgekleed. Na het eten gaan we winkeltje kijken naast het hotel; Lucaya Marketplaza. Het is goed merken dat het laagseizoen is. Het is er rustig maar wel gezellig. Omdat we gisteren van die lekkere steakreepjes hebben gegeten bij Sabor gaan we daar nog maar een keer eten. Het is ook gezellige tent. Als we thuis komen kijken we nog even naar het weer. De tropische storm, genaamd Emily, ligt vrijwel stil bij de Dominicaanse Republiek. De verwachting is dat de storm inderdaad op vrijdag en zaterdag over of langs de Bahamas trekt. Daarna zet hij koers naar Miami en Key West. Laten wij daar nou net naar toe gaan. Ze verwachten dat het een categorie 1 storm wordt. Dus dat valt allemaal reuze mee maar het geeft wel slecht weer. Over slecht weer gesproken. Ik las in de Telegraaf dat er weer hoosbui over Arnhem was getrokken. Rembrandt Theater uit voorzorg geevacueerd en de nieuwe stationshal onder water gelopen. Het houdt maar niet op. Lijkt ook wel op een tropische storm.

Ik kan trouwens geen verhaaltjes op internet zetten. De computers zijn in het hotel beveiligd waardoor er niets van een USB-stick geladen kan worden. Een internetcafe hebben we hier nog niet gezien.

Tante Stien en oom Jaap

lekker he even relexen voor een dag
grroeten van ons tweetjes