vanbeugen.reismee.nl

Reisdag Everglades - Miami

Vanochtend hebben we de wekker op 8.30 gezet. Het ontbijt is tot 9.30 uur dus we moeten even aanpoten om op tijd (9.00 uur) aan tafel te zitten. Na het ontbijt pakken we de koffers weer in en checken wij uit. Vandaag gaan we naar Miami. Na een kwartiertje rijden komen we nog een keer langs NP Williams Sidewalk. We rijden deze weg nog eens in om te kijken of er nog alligators zijn. We zien er een stuk of drie. We vervolgen onze weg en onderweg komen we een aantal Indian Villages tegen. Klinkt leuk maar het enige wat je ziet zijn hoge schuttingen. Na een drie kwartier rijden zien we opeens een bord met ‘Welcome to Indian Village Maccosukee'. We parkeren de auto en lopen naar binnen. Het schijnt dat je er een tour kunt krijgen door een indianen dorp en een alligatorshow. Voor de kosten hoeven we het niet te laten (5 euro per persoon). We krijgen een mini tour met een korte uitleg over het leven en de gewoontes van de indianen. Best grappig. Daarna volgt er een alligatorshow. Twee mannen lopen wat aan een alligator te trekken en te sjorren. Bek open, bek dicht, prik in de ogen, tik op de kop, KLAP..... bek dicht, vinger er bijna af. Als klap op de vuurpijl steekt hij zijn hoofd nog even in de bek van het dier. We hebben het gefilmd. Ik heb maar niet gekeken want ik had de indruk dat het ieder moment mis kon gaan (dan had je wel veel waar voor je geld gehad). Daarna mocht iedereen nog een baby en/of kleuter alligator vasthouden. De meiden en Arnjo staan op de foto met de kleuter alligator. Apetrots zijn ze geloof ik. Daarna rijden we verder. We hebben een hotel in South Beach; alleen de naam al: South Beach! We moeten een stukje Miami door om er te komen. We zien niet veel van Miami maar wat we zien in helemaal geweldig. Water, palmbomen, prachtige huizen, peperdure jachten en cruiseschepen. Ons hotel ligt aan de Espanola Way. Vroeger was het de rosse buurt van South Beach met veel criminaleit en nu is het een hele gezellige straat (autovrij) met veel hotel, restaurantjes, barretjes, live muziek en 's avonds hele gezellige verlichting. Ik vind dat ik weer een superhotel heb gevonden. Over het hotel zelf waren bij tripadvisor hele tegenstrijdige recensies. De ene vond het een goed hotel op een superlocatie de ander vond de hotelkamer te oud, vies en een te klein bed en vertrokken zonder de nacht er te hebben doorgebracht. De kamer heeft inderdaad niets aan luzxe maar het is er schoon en met de bedden is niets mis mee. Kortom: wij zijn helemaal blij. Hoewel het weer erg warm is, ik schat zo'n 32 graden, gaan we toch even een korte wandeling maken door South Beach. Er staan namelijk veel zogenaamde art deco gebouwen die je gewoon gezien moet hebben. Het is inderdaad de moeite waard. Via Ocean Drive, ook weer zoiets fantastisch om te zien, lopen we terug naar de Espanola Way en eten we wat bij de Italiaan. Andere keuzes waren Mexicaan, Spaans of Cubaans. Het eten was er heel erg lekker maar ook heel erg duur. De duurste tot nu toe. Na het eten nog even wat winkeltjes bekeken en nog even kort over Ocean Drive gewandeld. Het is alweer laat dus terug naar het hotel en slapen.

Maud

Maimi vice!, vast wel herkenbaar