vanbeugen.reismee.nl

Everglades City

Vandaag rijden van Fort Myers via BonitaSprings naar Everglades City. Een stukje van 150 km. Om 13.00 uur zijn we al bij ons volgende logeeradres: The Ivey House Bed & Breakfast. Omdat we nogal aan de vroege kant zijn gaan we eerst maar even brunchen. In het dorp is het vrij rustig overal maar er zijn genoeg restaurantjes open. Het is hier op het moment laagseizoen. We komen bij Susie's Stations Restaurant uit. Een heel knus restaurant uit 1920. Aan de muren hangen allemaal oude ijzeren borden met teksten van bijvoorbeeld Sunkist, Coca Cola, Gasoline enz. De mevrouw van de bediening is (werkelijk) rond de 80 jaar. Het eten was goed maar minimalistisch en duur. Rond 15.00 uur zijn wij weer terug bij The Ivey House. Hier moeten we een aantal handtekeningen zetten voor de excursie van morgenvroeg. Ook hier worden wij weer helemaal blij van wat wij zien. Het is een gezellig ‘huis' met een zwembadje. Over het zwembad is een muskietennet gespannen. Ook onze kamer ziet er leuk uit. We kleden ons meteen om en gaan het zwembad in. De eerste twee uur hebben we het zwembad voor ons eigen alleen. We zwemmen wat, we zonnen wat. Heerlijk, even lekker relaxen. Veronique krijgt nog even last van een soort flauwte. Ze voelt zich duizelig en ziet slecht. Nadat ze wat gegeten heeft knapt ze meteen op. Maar even in de gaten houden dus. Tegen 18.00 uur gaat de hele familie weer douchen en klaarmaken voor het avondeten. Even verderop zit een restaurant genaamd ‘Seafood Depot' het eten schijnt er erg goed te zijn. We besluiten te gaan lopen. Al vrij snel kwamen er wat muggen op ons af. Toen had er eigenlijk al een belletje moeten gaan rinkelen. Nadat de eerste mug geprikt had kwamen we tot de conclusie dat we vergeten waren om ons in te smeren met DEET. Arnjo stelde nog voor om even snel terug te lopen en de auto te halen maar wij vonden dat niet nodig (stelletje sukkels dat we zijn). Tegen de tijd dat we bij het restaurant zijn heeft iedereen al diverse muggenbulten. We bestellen allevier een lekkere biefstuk en zijn de muggen vrij gauw weer vergeten totdat we weer terug moeten lopen. Van alle kanten komen ze aan en wij lopen als een paar idoten te springen en te meppen. Tegen de tijd dat we thuis zijn, zijn we allemaal lek geprikt...... en dan te bedenken dat we morgen echt de Everglades nog in moeten.

Tante Stien en oom Jaap

Smeer je goed in en je huid zo goed mogelijk beschermen anders heb je de kans er behoorlijk ziek
van te worden