vanbeugen.reismee.nl

Fort Myers

Vanochtend was het opstaan, wassen, inpakken en wegwezen. Met de auto gaan we van Orlando, via Sarasota voor een lunch, naar Fort Myers. Het is ongeveer 350 kilometer rijden.Goed te doen dus. Om 11.15 uur stappen wij in de auto, zetten de radio aan (een lekker muziekje er op) en hup, de highway op. Hoewel er veel wolken zijn schijnt de zon toch aan één stuk door. Thuis heb ik via internet weer een leuk lunch adresje gevonden in Sarasota. Het ligt precies op de route. Als we na 2 uur rijden aankomen bij The New Pass Baithouse & Grill zijn we er meteen weg van. Het ligt aan een mini strandje en het ziet er gewoon zo gezellig uit. Onze picknick tafel staat tegen de waterlijn aan. Als we gaan zitten hebben we uitzicht over het water. Superleuk. We eten wat, drinken wat en genieten van de rust en het uitzicht. Om 15.00 uur rijden we weer verder. Op de snelweg rijden wij ongeveer 100 km per uur en, geloof het of niet, opeens worden we ingehaald door een mafkikker op een moter zónder helm op, één hand aan het stuur en gewoon in zijn korte broek en hemd. Al gauw komen wij erachter dat het dragen van een helm niet verplicht is in Florida. Voor ons blijft het echter een uiïg gezicht. Om 16.45 uur komen we aan in Fort Myers Beach. Weer echt zo'n dorp om verliefd op te worden. We parkeren de auto bij ons hotel Neptune Inn. Het ziet allemaal zo mooi uit. We krijgen kamer 201. Ik had een kamer gereserveerd met 2 queens bedden met uizicht op het zwembad aan de zuidzijde. Wij kregen echter een kamer met uizicht op zee. Het is toch zo fantastisch als je uit je raam kijkt en je ziet de Golf van Mexico. Ondanks dat we een grote, donkere onweerswolk zien willen we toch even gaan zwemmen. Als Arnjo, Rebecca en Veronique net in zee zijn vind ik toch dat de onweerswolk erg snel onze richting opkomt. Gelukkig hebben ze dat zelf ook in de gaten en komen ze er snel uit. We pakken onze spullen en moeten zelfs nog even hardlopen omdat het begint te regenen. Op ons balkon kijken we naar de zee en de regen. Arnjo heeft nogal moeite met de regen en probeert er een mooie draai aan te geven. Zo van: Het regent wel maar het is anders, de regen hier is warm en bij ons koud, hier voelt het ook niet als regen, het voelt hier van 'oh, wat lekker die druppels', als het hier regent is iedereen blij bij ons is iedereen chagrijnig, de regen ziet er hier ook veel mooier als in Nederland, hier heb je druppels in Nederland heb je druppeltjes, het klinkt ook mooier als de druppels de grond raken, kijk, kijk, daar gaat weer zo'n fantastische druppel, sssttt, luister dan, het klinkt als muziek, ik vind het niet erg die regen, jullie wel? JAHAAA, WIJ WEL Arnjo. ‘Helaas' houdt de regen na een klein half uurtje weer op en komt de zon alweer te voorschijn. We drinken nog een biertje op ons balkon en gaan dan opzoek naar een restaurantje. Het is niet moeilijk om hier iets leuks te vinden. Het wemelt hier van de barretjes en restaurantjes. Jammer dat we hier maar 1 nacht blijven. Na het eten nog een paar soeveniertjes gekocht (nog steeds geen leuke pet of klep gezien, Els) en daarna terug naar ons hotel.

Maud

Klinkt weer heelijk!
En ach, zo'n mooi regenbui is ook niet weg...."leven de positivo's'!

els de buuv

Nou, je rijdt daar dus 350 km. in pak hem beet 4 uur begrijp ik? Dat is dan tòch bijna 90 km. per uur, best wel snel; weet je zeker dat je "maar"100" reed? Of mankeert er nu iets aan mijn rekenvermogen?
Dat klinkt héél goed daar aan de kust; jammer dat we daar nog geen foto van kunnen zien!
Arnjo, ik wist niet dat jij zo dichterlijk kon zijn en in extase kon raken van een paar regendruppels! Hier is het onderhand zo, dat we in extase raken als we een zonnestraal zien! je moet dan meteen naar buiten rennen anders is ie alweer weg! De vooruitzichten lijken iets beter nu, maar o, wat is het tobben!
Fijne voortzetting maar weer; groetjes!

Tante Stien en oom Jaap

Lekker en mooi zulke tropische regenbuien
En ik herrinner me dat ik ze ook kon ruiken
groetjes van ons tweetjes