vanbeugen.reismee.nl

Orlando Epcot en Hollywood Studios

De afgelopen twee dagen heb ik geen verslag geschreven; simpelweg omdat er niet echt iets te vertellen viel én omdat ik er geen tijd en zin voor had. Op dinsdag zijn we naar Epcot geweest en woensdag naar Hollywood Studios. Net als Magic Kingdom zijn dit twee parken van Disney World.

Bij Epcot was de attractie Soarin' heeeel erg mooi. Je moest met een man of tien op een soort hele grote schommelstoel plaats nemen. Daarna ging je een eind de lucht in (zodat alle schommelstoelen voor een groot blauw vlak kwamen te hangen) en toen ging er een film beginnen. Het was net alsof je of over de Golden Gate Bridge in San Francisco vloog en over de zee, bergen met sneeuw en plantages en canyons. De schommelstoel bewoog iets en je voelde de wind door je haren. Echt fantastisch. Net als het vuurwerk. Als je eenmaal een vuurwerkshow in Epcot hebt gezien dan verbleekt al het andere vuurwerk erbij. Voor het vuurwerk bij Koninginnedag in Arnhem (waar wij toch trouw ieder jaar even gaan kijken) komen we denk ik niet meer voor uit de bank). Bij Hollywood Studios lag de nadruk toch wel op twee attracties: the Tower of Terror en Rock 'n Roller Coaster. Ik stond er bij en keek ernaar en Arnjo en de meiden ondergingen de martelingen. Allebei de dagen was het bewolkt waardoor het minder warm was.... niet dat er een aangename termperatuur was maar het beter uit te houden als de dag ervoor. Qua eten viel er ook weinig te melden. Op de parken kun je prima eten voor vrij redelijke prijzen alleen de keuze is echt amerikaans: hotdog, hamburger, één of andere varkens bovenpoot (zo'n joekel van een knots met vlees eraan; lekker vet en dus voedzaam) halve haan,slice of pizzaetc. Kortom: fastfood van de bovenste plank. Op maandag en dinsdag waren we 's avonds om 22.30 uur thuis en gisteren pas om 23.30 uur. Ik kon geen stap meer verzetten. Ik had zo'n pijn in mijn voeten van het sjouwen en staan. De wachttijden bij de attractie varieërden van 20 minuten tot 90 minuten! Voor diverse attracties kon je een ‘fast pass' halen. Dat scheelde echt enorm in wachttijd, je mocht dan namelijk meteen doorlopen. Zoals ik al zei was het op allebei de dagen bewolkt en gisteren viel er zelfs wat regen. Drie jaar geleden werd ons wel een gevraagd of de Amerikanen echt zo dik waren. Toen zagen we wel eens een dikkerd lopen maar nu.... die drie dagen in de Disney Parken..... Sjeezus. Tweemaal per dag had je de Magic Parade met Disney figuren maar de rest van de dag had je de Magic Dikke Konten Parade met echte figuren. We hebben zelfs kinderen gezien van en jaar of 10 tot 14 jaar die over de 100 kilo wogen en die gewoon lekker aan hamburger of hotdog zaten teknagen. Vervolgens nog even een halve liter cola er achteraan en ze konden weer verder sjokken. Echt triest. Voor elke Amerikaan zijn dure gymschoenen en merkkleding trouwens een must. Gisteravond waren wij in Hollywood Studios. Het hoogtepunt van dat park was de show van 21.00 uur: Fantasmic. Om 19.00 uur zaten wij er al; niet alleen omdat we een goeie plaats wilden hebben maar meer omdat we niet meer wilden lopen. Helemaal munt waren we. Tegen half 8 begon het te betrekken en even later begonnen ze al om te roepen dat de show zou worden uitgesteld of zelf afgelasd zou worden als er onweer zou komen. Lekker is dat.... Even later begint het ook nog te regenen. Maar, om klokslag 21.00 uur, begint de show toch. We zien twee tl-lampen uit de grond komen en drie fonteinen..... en dat was het. Er was een technisch probleem. Ook dat nog. Intussen hadden we een harde kont van het zitten. Toen begon de show alsnog. Leuke show maar ik denk dat wij wat te verwend zijn en al teveel gezien hebben. Iedereen ging uit z'n dak toen Mickey Mouse op het toneel verscheen. Om daar nou zo van uit je dak te gaan!?! Al met al was het een leuke show, hoor. Om 21.40 uur was de show afgelopen. Arnjo en de meiden hadden nog een fast pass voor de Tower of Terror. Deze kaartjes waren geldig tot 21.50 uur dus hun moesten heeeel snel weg en de andere 10.000 bezoekers (!) voor blijven. Ze waren net op tijd en om 22.15 uur kwamen ze weer naar buiten. Toen hadden we nog een race tegen de klok. We moesten nog van Hollywood Studios met een shuttlebus naar Magic Kingdom en daar zou onze (hotel shuttle) bus klaar staan en vertekken om 22.45 uur. Bij aankomst bij Magic Kingdom hadden we allevier een pilletje onder de tong nodig. God, wat een gehaast zeg. Eindelijk zitten we in de bus, hebben we onze hartslag weer onder controle en kunnen we weer lachen...... totdat de bus ons hotel voorbij rijdt.Echt, wat eensukkels zijn wij toch. Het laatste stuk hebben we naar het hotel gelopen. Half twaalf waren we thuis. Moe, uitgeblust, op......en dat noemen wij nou vakantie ;-)

Maud

Wat een verhaal ik heb hem wel 2x gelezen :))

En wat veel indrukken heb je op zo'n dag, kan mij goed voorstellen dat jullie lekker moe maar voldaan in het mandje ligt.
Enne.... ik vind het het heel wat foto's hoor die jullie er op zetten, weet hoe lastig het is.....have fun!

tante Stien en oom Jaap

Wij kennen het gevoel
Bij ons was het alleen in Brussel
Geniet er maar van
Groetjes van ons beiden en heeel veel plezier