vanbeugen.reismee.nl

Orlando Magic Kingdom

Vandaag staat Magic Kingdom op het programma. We treffen het met weer, het wordt 35 graden vandaag, pfff. We gaan vanuit het hotel met een gratis shuttle bus op weg. De chauffeur is in één woord geweldig. Een grote neger die zo maf is als een mandje. Hij zingt, danst, beweegt, praat, rapt en maakt aan één stuk door grappen. Een grote spraak waterval is het. Echt leuk! Ik ga geen attracties beschrijven die we in het park gedaan hebben want ze zijn allemaal leuk. Voor iedereen, jong en oud, is het een ‘Magic Kingdom' behalve voor Arnjo. Tegen de tijd dat zijn tong zo droog was als een stuk leer (ik schat dat het tegen een uur of half drie was) wilden we iets gaan drinken. Bij de ingang van één van de vele restaurants stond een medewerker in een maf pakje klaar om je de weg te wijzen. Arnjo vroeg aan die mafketel of wij er alleen iets konden drinken. Maar natuurlijk kon dat. 'Do you have beer?' vroeg Arnjo (toen nog in een goede doen). 'This is a park for children, sir! In this park is NO ALCOHOL at all, WELCOME to Magic Kingdom'. Toen stortte zijn wereld even in. Hij kreeg nog net geen trillip. (Ik heb hem wijs gemaakt dat in alle parken van Disney World geen alcohol geschonken wordt dus dat hij de komende twee dagen ook op een droogje moet staan). Met de monorail en de bus (vervoer is perfect geregeld daar) komen we op de afgesproken plek aan waar de shuttle bus ons weer op komt halen. De vrolijke neger is ook weer van de partij. Onderweg zet hij de bus op de vluchtstrook omdat er een probleempje is met de bus (zegt hij). Hij stopt en zet de bus helemaal uit. Dan begint hij te fluisteren. Hij zegt dat hij iets ziet in de struiken en dat wij stil moeten zijn. Dan doet hij het raam open en roept: 'Please, leave us alone'. Dan sluit hij het raam weer, start de bus en rijdt weer verder. Kun je je nu voorstellen wat voor een figuur het was? Om 22.00 uur zijn we weer in het hotel. Douchen, wasje draaien, (Arnjo bier kopen), verhaaltjes typen en naar bed. Morgen hebben we weer mazzel; het wordt maar 34 graden.

els de buuv

Zo, buurvrouw, wou je zeggen dat je de warmte een beetje zat begint te worden? Nou, hier worden we de regen een beetje zat hoor; wij hunkeren naar een beetje zomer en buiten kunnen zitten! het bewateren van de planten enzo neem ik dan gewoon graag voor lief! Ik had natuurlijk niet meteen door dat het over Disney ging met die magic huppeldepup; tja...tikkeltje wereldvreemd hè? Gaan jullie nu langzaam aan richting cruise of duurt dat nog even; en gaan jullie de stranden van Florida ook nog uitproberen? Nou, ik lees het wel weer binnenkort!

Monica en familie

Nou genieten jullie maar lekker daar en niet klagen over het weer hoor! Want wij zitten nu ook helemaal verkeerd in Italië, in Trentino tussen de bergen. Gisteren zelfs de verwarming in de caravan aangehad. Dan lees ik jullie verhalen en ben ik wel jaloers, ha, ha. Maar goed het is niet anders en we proberen er het beste van te maken. Veel groetjes weer!

Maud

Wha geweldige busschauffeur en ochhh arme Arnjo!