vanbeugen.reismee.nl

New York

Vandaag is de laatste (hele) dag in New York. Alles wat we wilden zien en doen hebben we al gedaan dus vandaag wordt het een rustig dagje. Na het ontbijt besluiten we nog maar wat te gaan winkelen. Links rechts worden er nog wat soeveniers ingeslagen en wat gympen gekocht. Veronique heeft nog een zelfportret laten maken of beter gezegd een soort van cartoon-achtig iets. Het zou slechts 5 dollar kosten. We lieten Rebecca en Veronique bij die tekenaar achter en wij liepen vast met de tassen naar ons hotel aan de overkant van de straat. Even later komen zij er ook aan, met de tekening. Niet gek voor 5 dollar. Maar...... de tekening is niet te vervoeren omdat het houtskool afgeeft. Je kunt het laten verpakken voor 20 dollar; aldus de tekenaar. Hoezo, een oplichter? Uiteindelijk ‘verpakt' hij de tekening voor 10 dollar. Nog steeds 10 dollar teveel maar de tekening is nu wel te vervoeren. Voordat we naar Brooklyn gaan, ik heb daar een leuk restaurant gevonden via internet, gaat Rebecca nog even snel (ahum) een frappocinno halen bij Starbucks. Het was er druk, erg druk. Ik geloof dat ze pas een half uur later met de frappocinno (whatever it may be) naar buiten kwam.

Met de metro gaan we naar Brooklyn. Nu moeten we ergens midden in Brooklyn zijn. Best spannend weer moet ik zeggen. Als we uitstappen en weer boven de grond komen zien we veel oude gebouwen en een rommelige omgeving. Gelukkig hoeven we niet ver te lopen. Het restaurant heet de Fetta Sau. Het is een soort van garage met allemaal eettafels. Er wordt voornamelijk vlees geserveerd en paar kleine bijgerechtjes. Het vlees wordt op gewicht verkocht. Ik vertel de verkoper dat wij met z'n vieren zijn en dat wij van alles wat willen proberen. Als bijgerechtjes bestellen we duitse aardappelsalade, coleslaw en augurken. Het vlees wordt op een dienblad gelegd. Ons dienblad ligt helemaal vol! Geweldig, zo gaat dat dat daar. In eerste instantie was ik er echt van overtuigd dat die man teveel vlees voor ons had opgeschept maar het ging toch allemaal op zonder dat we ploften. Het was weer geslaagd. Met de metro gaan we weer terug naar Times Square. Het is nog steeds ontzettend warm maar we beginnen er nu een beetje aan te wennen volgens mij. Bij Times Square is een soort Project Catwalk aan de gang. Normaal is het al druk op Times Square maar nu kun je echt over de koppen lopen. Het wemelt er nu ook van de politie. We maken nog even snel wat foto's en gaan naar het hotel. Inmiddels is het toch alweer 10.00 uur.

Maud

Jemig, laat je geen oor aannaaien hoor!
Leuke foto's inmiddels
Ga zo door

Sacha

Is het niet moeilijk om tussen het eten door nog wat andere dingen te doen/bezichtigen!
Het is wel makkelijk als ik ooit nog naar de States ga, dan hoef ik alleen nog maar jouw menukaart te volgen
(hahaha). Geniet wel van de verhalen en foto's.