vanbeugen.reismee.nl

New York The Yankees

Vandaag hebben weer geen wekker gezet. Door de drukke dagen en alle warmte hebben we de slaap gewoon echt nodig. Omdat het vandaag weer een graad of 34-35 gaat worden passen we ons plan daarop aan. Zodra we het hotel uitkomen lopen duiken we meteen bij de buurman (een ontbijt- en lunchzaakje) binnen. Zo, geen last van de warmte tot op heden. Na het ontbijt lopen we een klein stukje Times Square af en hup.... snel naarbinnen bij Forever 21. Dit is een kledingzaak met hele leuke kleding en nog veel leukere prijzen. Drie uur later verlaten we de winkel met tas vol kleding voor de meiden. Ze zijn helemaal tevreden. Veronique had nog een spijkerbroek voor Arnjo uitgezocht maar dat bleek een skinny jeans te zijn. Hij kreeg de broek niet eens over de kuiten heen. Ik geloof ook niet dat het hem leuk gestaan had, zo'n broek die zo aftekent hahahahaha. Zelf had hij nog een korte gezien maar volgens Veronique leek hij wel op clini-clown. Dus die hebben ze ook weer terug gehangen. Nadat we de winkel uitkwamen zijn we meteen opzoek gegaan naar een Deli om wat te drinken. We komen uit bij Penn Station precies bij ons vorige hotel. De Deli waar we binnen stappen is er eentje waar we 3 jaar geleden ook al eens gegeten hebben. Grappig, alsof je nooit bent weggeweest. Aan de overkant van de Deli zit de Footlocker. De meiden kunnen niet slagen maar ik ben blij met een paar blauwe All Stars. Ik weet niet precies was ze in Nederland kosten maar hier kosten ze maar 33 euro.

En dan is het half 6 en tijd om naar het hoogtepunt van de dag te gaan: Een wedstrijd van New York Yankees in het Yankees Stadium in de Bronx. Om de juiste metro te vinden is niet moeilijk, we volgend gewoon alle blauw en witte t-shirts met een Yankee embleem erop. In de metro staat iedereen hutje mutje opelkaar gepakt. En dat met die hitte. Dan komen we bij het Yankees Stadium. Het is een drukte van jewelste. Iedereen staat in de volle zon in rijen voor de ingang. Gelukkig loopt het allemaal wel door maar bijna iedereen heeft een rooie kop als een kreeft en loopt te zweten als een beer.

We hebben een mooie plaats in het stadion. En dan begint het feest! Het begint met het amerikaanse volkslied. Mooi om te zien en te horen. Om klokslag 19.05 (op zich een vreemde tijd) begint de wedstrijd. Die amerikanen maken er wel wat van, hoor. Ze roepen, juichen, klappen en zingen. Echt één groot feest en wat een ervaring om dit mee te maken. We helen nog een emmer (!) met friet en kip. Dat hebben we van de andere Amerikanen afgekeken en dat willen wij ook natuurlijk. Een flesje bier kost maar liefst $9,00 (= euro 6,30). De Yankees winnen en de wedstrijd is om half 12 afgelopen. En nog steeds is het heel erg warm. Met de metro gaan we terug naar ons hotel. Arnjo haalt op de hoek van de straat nog twee bakken met kip die we om 1 uur 's nachts op de hotelkamer nog lekker opeten. We genieten gelijk nog even van de koelte van airco. Ik geloof dat het al 2 uur voordat we de lampen uit doen.

Maud

Wat een ervaring bij Yankees en wat 'vreten' jullie veel whahaha heel de dag op zoek naar eten!
Doen wij ook altijd in de vakantie .....weer iets om naar uit te kijken.
Volgens mij heb je wel een koopje aan je All Stars!

Zen

Wow, dat is geen geld voor All Stars! Ik wil ook naar Amerika! Haha...

Fantastische ervaring lijkt me bij de Yankees!

Luud

Hebben jullie nog een extra vrachtwagen gehuurd die met jullie meerijdt om alle spullen te vervoeren?

jaap stein

Hoef geen vrachtwagen te huren hoor
Direcht versturen per pakket naar jullie huisadres is al
voldoende

jaap stein

wat een hitte daar zorgen jullie ook om altijd een
hoed of pet op je hoofd te hebben om je te beschermen
voor een zonnesteek