vanbeugen.reismee.nl

New York Brooklyn

We moeten nodig een wasje draaien dus we gaan meteen op zoek naar een Laundromat. Een blok of drie verder (avenues) schijnt er eentje te zitten dus met een sporttas hutje mutje vol met vuile kleding gaan we op pad. Als je weg loopt van 5-6-7th Avenue dan zie al gauw dat de omgeving ook veranderd. Alles wordt wat armoediger en ziet er veel rommeliger uit. We komen in een buurt waar veel New Yorkers wonen. In het toeristengebied werken ze eigenlijk alleen maar en is er weinig woonruimte. We vinden de Laudromat vrij gemakkelijk. We douwen twee wasmachines vol en gaan aan de overkant van de weg bij een restaurantje zitten. We moeten een halfuur wachten en in die tijd kunnen we mooi even ontbijten. Na een half uur is dewas weer schoon en gaat alles weer (vochtig) de tas in. Op de heenweg was de tas al zwaar maar nu is de tas helemaal niet meer te tillen. We wisselen steeds af. Als we weer bij het hotel zijn hang ik alle was op. Ik had bij de Wibra een droogrekje gekocht voor euro 1,49 (hoe dom kun je zijn?). Ik dacht dat dat wel eens makkelijk kon zijn om sokken en ondergoed aan op te hangen. Bij het opmaken van de plastic verpakking viel het hele ding al uitelkaar. Tot vier keer toe hebben we geprobeerd om het rekje, met kleding, op de hangen aan de deur maar steeds viel het ding uitelkaar. De vijfde keer flikkerde (hoor je de frustratie?) het ding echt op de grond. Grrrr. Hij ligt nu in de prullenbak.

Ondat we gisteren niet helemaal onze wandeling hebben afgemaakt lopen we terug naar Bryant Park. Naast Bryant Park ligt New York Public Library. Erg leuk om door dit oude gebouw te wandelen en net te doen of je een boek aan het uitzoeken bent. Even verderop ligt Grand Central Station. Het station is echt heel erg groot en heel erg mooi. Bij het verlaten van Grand Central Station hebben we meteen een goed zicht op de Crysler Building. Gauw even wat foto's gemaakt. Inmiddels is het half 3 en halen we bij een Deli wat te drinken.

Met de metro gaan we naar Brooklyn. Vanaf het station is het maar een klein stukje lopen naar de Brooklyn Heights. Wij zijn er nog nooit geweest en kijken onze ogen uit..... wat een prachtig uitzicht naar de skyline van Manhattan en de twee bruggen (de Brooklyn Bridge en de Manhattan Bridge). We lopen langs het bekende River Café en de beroemde pizzeria Grimaldi's. Ik had gelezen dat mensen daar iedere dag in een rij stonden te wachten op een tafeltje. Als wij er langs lopen staan er inderdaad al een paar mensen in de rij te wachten..... en het is pas kwart over 5. Even verderop strijken wij nog een keer neer op een terrasje. Als we naar boven kijken, kijken we tegen de onderkant van de Brooklyn Bridge. Het is vandaag weer erg warm. Er is nu een hittegolf gaande in New York. Morgen schijnt het nog warmer te worden. Vanuit Brooklyn lopen we over de Brooklyn Bridge naar Manhattan. Jammer dat de zijkanten van brug, wegens werkzaamheden, zijn ingepakt. Desalniettemin vinden wij het een super ervaring en genieten we echt van het uitzicht. Ik geloof dat we zo'n kleine 200 foto's van en op de brug hebben gemaakt. Aan de overkant aangekomen nemen we de metro naar Times Square. In metro is het vreselijk warm, niet prettig dus. Vanaf Times Square lopen we naar ons hotel. Op de hoek halen we bij Kwik Meal nog kip en shish kebab met rijst en sla. Lekker. Om 20.30 uur zijn we op onze kamer. Snel allemaal douchen, even tv kijken, ik verhaaltje typen en dan naar bed.

Maud

Lang leven Wibr'Waaaagrraaaaaa!

Zal idd. mooi zijn het uitzicht van de skyline van Manhattan.
Daar krijgen wij zeker wel iets van de 200 foto's te zien.

Monica en familie

Hallo allemaal, Leuk dat jullie nu in New York zijn. En inderdaad dan moet je ook wel andere dingen gaan doen als je zoveel al gezien hebt. Wij vonden Brooklyn Heights ook erg mooi en ik ben heel erg benieuwd naar jullie foto's. Hopelijk wordt het niet te heet daar! Dat je nog tijd had om ons blogje te volgen.... tot de volgende keer maar weer.

jaap stein

wij volgen jullie
Groetjes Tante Stien en oom Jaap

Peter Angelique en Jasmijn

Hallo familie van Beugen,

Heel erg leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. De verhalen worden ook heel leuk verteld. Je ziet het allemaal al voor je. Veel sterkte met de hittegolf.

els de buuv

Ha die beugjes,

Tjonge, wat is dat crowded daar in N.Y. zeg! En 30 graden, dat zijn dan weer de nìet te benijden zaken! Hé, die Airborne straks wordt echt peanuts hè? Jullie kunnen volgend jaar wel aan de 4 -daagse meedoen, zoveel als jullie wandelen! Ik sta helemaal perpleksie!
de lopers hier hebben trouwens mazzel gehad, want de voorspellingen van een kletsnatte week zijn toch niet uitgekomen(gelukkig voor ons ook!). Nou, hier geen bijzonderheden. Tim komt zondag terug van vakantie en Renee gaat dinsdag weg. Ik heb het gras gemaaid, stukje auto gereden(naar de Koppel) en morgen ga ik goudvisje blij maken met een schone bak!
Maar boring allemaal vergeleken bij jullie belevenissen!

groetjes en tot later maar weer!