vanbeugen.reismee.nl

Niagara-on-the-Lake

We hebben de nacht overleefd. Het schijnt dat er 's nachts een keer aan de deur is geklopt. Niet bij ons maar bij de buren dan. Arnjo en Veronique werden er wakker van. Door al dat paranoide gedoe van Arnjo vond Veronique het allemaal maar eng. Bij de buren werd de deur opengemaakt en de 'klopper' werd binnen gelaten. Niks aan de hand dus. Rebecca en ik hebben hier niets van mee gekregen. We hebben heerlijk geslapen. Om 11 uur checken we uit en gaan op zoek naar een restaurant om te ontbijten. Hoewel het eten e.d. in Niagara Falls erg duur kun je hier wel heel goedkoop ontbijten. Zo hebben we al een aanbieding gezien waarbij je voor $1,99 (= 1,45 euro) 2 eieren, bacon en toast krijgen. Of je voor dat geld echte eieren van de kip zijn twijfel ik aan. We slaan met de auto één of andere zijweg in en komen bij een mini restaurantje uit waar je breakfast kunt krijgen. Als we binnenkomen worden we begroet door een mini chineesje. Hellllo hihihihi verwelkomt ze ons. Can I help you? Hihihihi. Thank you. Hihihihi. Het hihihihi is trouwens een hoog giecheltje en dus geen gehinnik van een paard. Het klinkt misschien leuk maar na een half uur hihihihi werden we er toch een beetje vervelend van. Het is een stevig ontbijt. De toast hebben ze met een half pakje boter ingesmeerd. Taste good? Hihihihihi. Ze is wel heel vriendelijk. Of ze ons op de foto moet zetten? Hihihihi. Vanuit iedere hoekje van het restaurantje (het was echt een mini restaurantje) zet ze ons op de foto.

Op weg naar Niagara-on-the-Lake horen we op de radio de weersberichten. Het wordt alleen nog maar warmer en de luchtvochtigheid wordt steeds meer. We logeren deze keer in motel The Anchorage in Niagara-on-the-Lake. Dit was het enige plek in het hele dorp waar wij met zijn vieren onder de honderd euro konden overnachten. De rest was allemaal veel duurder. Niagara-on-the-Lake is een prachtig mooi dorpje. Met stuk voor stuk prachtige huizen en overal is een oase van bloemen. Echt apart. Het zo warm en klam dat we maar gauw een terrasje in de schaduw opzoeken. Af en toe waait het een beetje en dan is het goed uit te houden. We lopen Mainstreet een keer op en neer en via een parkje lopen we weer richting ons motel. In het park speelt net een orkest. Lekker, met 31 graden op een trompet staan blazen. Vlak bij ons motel lopen we nog even over een kerkhofje. Stomme toeristen zijn we toch..... we vinden het ‘leuk' om Nederlandse namen zoeken. Als we bij the Anchorage aankomen gaan we eerst een tijd op bed liggen en genieten van de airco. Daarna gaan we toch nog even buiten in de schaduw zitten. Het motel ligt tegenover een haventje.

Tegen 19.00 uur gaan we weer richting de binnenstad. Eerst zoeken we een tankstation op en toevallig ligt daar tegenover een restaurantje wat er leuk uit ziet. De prijzen zien er ook leuk uit dus dat wordt ‘m. Arnjo en Rebecca nemen een biefstuk (de eerste van de vakantie) en Veronique en ik een karbonaatje. Voor de kinderen hebben ze gelukkig extra veel doperwten en boontjes op het bord gedaan.... alsof ze wisten dat ze daar zo dol op waren. Na het eten rijden we nog een tijdje rond door het dorp. Huizen kijken. We weten al precies welke we willen kopen ;-) Vanvond gaan op tijd naar bed want morgen gaan we met de trein naar New York.

Maud

Weer een leuk verhaal jongens en wat een weer he?!Voor de prijzen van het eten hoef je niet naar Azie te gaan.Ook daar kan het dus goedkoop..en in Azie heb je alleen maar ge-hihihiiiii.

Leuk verwacht natuurlijk wel wat foto's van New york

Blijf maar lekker daar verder genieten!

Joyce & Geert

Alles gaat volgens plan en nu op naar The Big Apple. Wish I was there! Nemen jullie ook wat goud voor ons mee?

Greetz

Bas en Zen

Wat een leuk verhaal weer! We lezen alles!

Groetjes!