vanbeugen.reismee.nl

Niagara Falls

Bijtijds opstaan gaat niet lukken. Ik word als eerste wakker om 10.15 uur. Oeps, om 11 uur moeten wij het hotel uit. Snel douchen en de rotzooi pakken. Naast het hotel kun je ontbijten. Als we de koffers in de auto gooien zien we een kras op de auto zitten. Die zat er niet in toen wij ‘m gisteren ophaalde. Hmm, niet zo mooi dus. Volgens Arnjo maakt dat geen bal uit. We zijn immers goed verzekerd. Na het ontbijt rijden we meteen door naar ons volgende motel. We kunnen daar vroeg inchecken. Dat komt mooi uit want dan kunnen we meteen de koffers uit de auto gooien voordat we de rest van de dag weer op pad gaan. Als we bij het motel aankomen ziet het er best heel leuk uit. Allemaal kleine witte huisjes met groene deurtjes. Er zit ook een klein zwembadje bij. Er zitten een groepje mensen bij het zwembad. Bij Arnjo is het meteen uit met de pret als hij die mensen ziet. ‘Poep-in-de-broek-Arnjo´ ziet namelijk allemaal langharige tekkels die vermoedelijk allemaal drugsverslaafd zijn en vol zitten met allemaal plakplaatjes. Als wij naar ons schattige, groene deurtje lopen zit er maar zo zo'n tekkel voor onze deur. Dan ziet hij het helemaal niet meer zitten. Bovendien hebben ze hun hele hebben en houwen voor de deur uitgestald. Waarom? Al sla jij mij kapot, ik zou het niet weten. We gaan naar binnen, sluiten de deur hermetisch af en gaan vervolgens minstens een half uur zitten ruzieen. De grote vraag is: Wat nu? Arnjo voelt zich niet op z'n gemak en ons maakt het niet zoveel uit. Wat zeggen lange haren en plakplaatjes nu? Een ander motel zoeken is geen optie. We hebben net betaald. We besluiten dekoffers e.d. maar mee te nemen in de auto. Vanavond zien we wel verder. Onderweg naar de watervallen vraagt Veronique zich af waar haar mobieltje is gebleven. We kunnen ‘m zo gauw niet vinden. Alleen het tasje van Rebecca is in het ‘gezellige' motel achtergebleven dus we hopen maar dat die daar in zit. Vandaag willen we Maid in the Mist gaan doen. Je gaat dan met een bootje tot vlak bij de watervallen. Van tevoren krijgt iedereen een blauwe regenjas aan. Desondanks wordt je zeik- en zeiknat. De meiden hebben teenslippers aan maar wij lopen te soppen in de schoenen. Het was wel een hele leuke ervaring. Je weet half niet hoeveel herrie die watervallen maken. Als we weer terug zijn gaan we even op een terrasje zitten die uitzicht heeft op de watervallen. Prachtig. Je ziet constant één en soms zelf een dubbele regenboog (wij weten precies waar de pot goud staat dus die gaan we morgen nog even ophalen). Terwijl wij van het uitzicht zitten te genieten krijgt Arnjo een sms-je. 'We found this phone at the Skylon'.

De telefoon hebben we meteen opgehaald. Hij wilde wel even het sms-je zien en weten wat voor en merk telefoon het was. Ze zeiden al dat Canadezen vriendelijke en eerlijke mensen waren maar dit bevestigt het nog eens extra. In Niagara Falls zijn verschillende 3D en 4D films te zien. Volgens die gozer van de Skylon is de ‘Niagara Fury' de leukste. Dat is het laatste wat we gaan doen in Niagara Falls. De 4D film is inderdaad heel erg leuk maar wel kort helaas. Ook hier krijg je weer een blauwe regenjas aan en die heb je ook echt nodig. Het is net of je over de Niagara watervallen heen vliegt en er zelfs middenin ligt. Je voelt de wind, het gedonder van het vallende water en het water zelf natuurlijk.

Ondertussen is het alweer 19.30 uur geworden. We schuiven aan bij een pizzeria. We hebben een heerlijke pizza gegeten terwijl een meisje op de achtergrond aan het zingen was. Ze vond het zelf mooi geloof ik. Zo, nu snel terug naar het motel. Ik moet nog een paar verhaaltjes typen en Arnjo moet de deur nog barricaderen en zijn wapens klaar leggen voor de nacht.

Monica en familie

Ha die familie, wij zitten inmiddels in Italië na een lange lange reis (files etc.). Volgend jaar toch maar weer vliegen denk ik nu! Hier is het heerlijk warm, we hebben een prachtig appartement in een geweldig mooi landhuis. Heel rustig. Vandaag doen we even niets. Ik hou overigens ook weer een blogje bij (als er tenminste wat te melden valt). Mail ik je wel even. Wat een verhalen weer bij jullie. Gelukkig gaat alles nog goed, tja en als je niets beleefd is het ook niet leuk toch? Vond je het geen kermis in Niagara?? Wij vonden het contrast zo groot tussen de overweldigende natuur en de drukte van het plaatsje met al die reclameborden, schreeuwerige tenten. Leuk hé die boottocht. Voor ons komen de herinneringen zo ook weer boven. Wij beleven het ook weer opnieuw. Grappig hoor. En ook leuk dat jullie ook weer andere dingen doen. .... Veel plezier weer en tot de volgende keer!

els de buuv

Ha buurtjes,
Zoooo, wat een overweldigende beelden op de foto's van de Falls! Wel een leuk gezicht al die blauwe jassen op de boot. Kon je elkaar nog wel verstaan bij dat geraas van het water?
Maarre.......de kleine dames moeten wèl iets vrolijker kijken hoor op de foto(haha) of had het te maken met wat er op het bord lag?
Ja Arnjo, als pater familias heb je het niet altijd even makkelijk natuurlijk, maar ik weet het zeker....je kùnt het!
Morgen naar New York?
Hier alles kits, geen nieuws!
En o ja, mochten jullie een geinige klep of pet ontwaren on the road, dan houd ik me aanbevolen!

groetjes en tot later!