vanbeugen.reismee.nl

Reisdag Toronto - Niagara Falls

‘s Morgens hebben we ontbeten in het hotel. We moeten om 11 uur uitchecken en om 13.15 gaat de bus (Greyhound) naar Niagara Falls. We mogen de koffers tot die tijd nog in het hotel laten. In de hotel is het echt zo dat de klant koning is. Om half 1 halen we onze koffers op en lopen we naar het Greyhound station. Dit station ligt op 5 minuten lopen. In Nederland had ik de kaartjes al via internet gekocht dus wij zijn zeker van een plaats. Al gauw wordt er omgeroepen dat de bus vertraging heeft. Ach, dan wachten we even we hebben geen haast. Bijna drie kwartier later vertrekken we. Maar dan begint het feest pas echt...... het lijkt wel of iedereen Toronto wil verlaten. Één dikke, vette file dus. We kruipen haast de stad uit. Eenmaal de stad uit gaat het goed. We rijden via Mississagua naar Burlington, Grimsby, St. Catharines en tenslotte Niagara Falls. In de bus hebben we het autoverhuur- bedrijf nog even gebeld. Vanwege de vertraging zijn we bang dat we niet voor 17.00 uur in Niagara Falls zijn. Precies om 17.00 uur zijn we in Niagara Falls. Het is erg warm. Iemand van het autoverhuur-bedrijf zal ons komen ophalen. Terwijl we zitten te wachten komt een aan drugsverslaafde mafkees aanlopen. Ze heeft het klaarblijkelijk ook erg warm want ze heeft haar borsten buiten de kleding hangen. Gggg, je weet niet wat je ziet. Even later is de man van het verhuurbedrijf er. Bij het kantoor krijgen we te horen dat de auto die wij eigenlijk wilden huren (full size) niet beschikbaar is en dat we nu een Dodge mini van krijgen. Er kunnen 7 personen in en er is een grote kofferbak. Niet vervelend.

Een paar straten verderop zit ons hotel. Het hotel ligt op loopafstand van de Niagara watervallen. Om 19.00 uur heb ik een tafeltje gereserveerd in de Skylon . Dit is een soort mini CN-tower maar dan wel met uitzicht op de beide watervallen (eentje in Amerika en eentje in Canada). Het eten bestaat uit een buffet. We hebben daar lekker gegeten. We probeerden het zo lang mogelijk te rekken omdat om 22.00 uur de illumination (gekleurde verlichting tegen de watervallen aan) en het vuurwerk zou beginnen. Dat wilden wij natuurlijk ook vanaf de Skylon zien. Het uizicht op de watervallen is echt fantastisch! Ook het vuurwerk is geen kattenpis. Tegen 23.00 uur lopen we terug naar het hotel. Gauw naar bed want morgen weer bijtijds op.