vanbeugen.reismee.nl

Toronto Eaton Center en de Toronto Islands

Hoera, het is Arnjo gelukt om er een paar foto's op te zetten. Ik geloof dat hij er een uur mee bezig is geweest maar dat maakt niet uit.

Vandaag hebben we Eaton Center op het programma staan. Eaton Center is een shopping mall à la Kronenburg maar dan vele malen groter. Er zijn ongeveer 600 winkels en restaurants. Één van de winkels is Sears. Het is niet geloven hoe groot deze winkel is. Wel leuk om even door heen te wandelen. Af en toe moeten we de kinderen er aan helpen herinneren dat onze portemonnee toch echt geen bodemloze put is..... ze zien ook allemaal zoveel leuke kleding en andere spulletjes. Midden in Eaton Center is een Food Court. Ik kon mij er nooit een goeie voorstelling van maken wat er precies mee bedoeld werd met een Food Court maar nu is het mij helemaal duidelijk. Het is gewoon super leuk. Rondom heb je zo'n twintig verschillende restaurantjes en in het midden staan allemaal tafeltjes met stoeltjes. Iedereen kan dus precies datgene bestellen wat hij wil. Veronique bestelde bijvoorbeeld spaghetti, Rebecca en Arnjo een soort shoarma sandwich en ik had een bakje friet met kippenvlees. Nadat we een heleboel winkeltjes hebben bekeken zijn we wat gaan drinken bij het Hardrock Café midden op Dundas Square. Qua drukte en lichtreclames lijkt het heel veel op Times Square. Via Yonge Street (dit is trouwens de langste weg ter wereld; 1896 kilometer) lopen we terug naar ons hotel. Natuurlijk lopen wij er maar en heel klein stukje van.

Volgens Tripadvisor kun je bij de Craftburger de lekkerste hamburgers van Toronto eten, dus wij er op af. Als we aankomen bij het restaurant twijfelen wij even of we wel goed zitten. Er zit niemand. Nou, dat voorspelt niet veel goeds zou je denken. Toch gaan we naar binnen en bestellen wat. Gelukkig komen er steeds meer mensen binnen dus dat stelt ons gerust. De hamburgers zijn inderdaad heel erg lekker. Terwijl wij daar zitten vraagt een jonge meid aan ons of wij uit Nederland komen. We raken aan de praat. Zij vertelt dat ze in Amsterdam is geweest en in de buurt van Sevenum om school heeft gezeten. Ze was zo weg van Amsterdam dat ze op de bovenkant van haar voeten een aantal grachtenhuisjes heeft laten tattoëren. Ik vond dat het er niet uitzag maar Arnjo en de kinderen vonden het mooi. Na het eten gaan we met een bootje naar deToronto Islands. Het zijn een paar hele mooie eilandjes die eruit zien als mooi aangelegde parken. Ondanks dat we al moe zijn en pijn in de voeten hebben van de hele dag rondwandelen lopen hier ook nog even rond. De fietsverhuur is al gesloten anders hadden we een paar fietsen gehuurd. Ik wilde speciaal naar de Toronto Islands omdat je dan een mooi uitzicht hebt op de skyline van Toronto. Nou, het uitzicht is inderdaad fantastisch..... vooral met de ondergaande zon. We blijven tot het bijna helemaal donker is en nemen dan weer de boot terug. Tegen half 11 zijn we weer in ons hotel.

Voor wie met vakantie gaat: veel plezier en doe voorzichtig met het rijden en voor degene die thuis blijft: blijf lekker binnen hahaha. Een beetje leedvermaak hebben we wel hoor! Midzomer en in Nederland is het al herfst.