vanbeugen.reismee.nl

Toronto Destillery District, Lawrence Market en CN-Tower

De dag lijkt een beetje hetzelfde te beginnen als gisteren. Weer heeft het flesje hairconditioner van Veronique gelekt! Deze keer maak ik het allemaal gedwee schoon en na een kopje koffie gaan we op pad. We willen ergens in de binnenstad ontbijten. Als we komen merken we meteen dat het heeeeel warm is. Als we bij de subway zijn kopen we 4 dagkaarten. Hiermee kunnen we de hele dag onbeperkt reizen met de trein, tram, metro en streetcars. Midden in het Destillery District vinden we een soort van broodjes zaak. We zoeken allemaal iets lekkers uit en buiten eten we ons brood op. Op internet had ik gelezen dat er iedere dag om 11.30 een walking tour door het Distillery District wordt gehouden. Dit duurt maar een uur dus dat lijkt ons wel wat. Als we om kwart over 11 op de afgesproken plaats aankomen zijn wij de enige die een rondwandeling willen. Leuk, een prive gids. Een vlotte, jonge vent vertelt van alles over de geschiedenis en veel grappige verhalen over het Destillery District. We bezoeken nog even en chocolade winkeltje. Hij laat ons zien hoe vroeger chocolade gemaakt wordt en we mogen een chocolaatje proeven. Direct daarna gaan we een bierbrouwerijtje (het is echt klein) binnen. Daar mag je diverse soorten bier proeven. Het eerste twee biertjes smaken goed, de laatste twee zijn niet te pruimen. In dat uurtje hebben we veel geleerd en gezien. Het was de moeite waard.

We horen dat het vandaag maar liefst 36 graden gaat worden. Pffff, en het is nu al zo warm. We lopen vanaf het Destillery District naar Lawrence Market. Dit is een overdekte markt waar vooral vlees, groente, fruit en kaas verkocht wordt. Het ziet allemaal gezellig uit. We kopen wat fruit en lopen verder naar de Harbourfront. Gelukkig waait het flink bij het meer van Ontario, zo hebben we toch nog een beetje verkoeling. Vanaf de zogenaamde Harbourfront kun je de Toronto Islands goed zien liggen en zie je ook de vele wolkenkrabbers . Onder andere het Westin (!) steekt er opvallend bovenuit. Op de terugweg lopen we nog even langs de Lawrence Market voor een broodje, salade en een kip-noodle soepje. Erg lekker! De bedoeling was eigenlijk om door te lopen naar de CN-tower maar omdat de batterij van het fototoestel leeg is besluiten we toch maar eerst nog even langs ons hotel te gaan en het ding op te laden. Aangekomen in het hotel gaan de meiden meteen even zwemmen. In het hotel zijn twee zwembaden waarvan eentje met een hele grote glijbaan. Na een half uurtje zijn ze weer terug, is de batterij weer enigzins opgeladen. Ik heb in de tussentijd, in de lobby van het hotel, het eerste verhaaltje zitten typen.

Tegen 19.00 uur vertrekken we richting de CN-tower. Er wordt gezegd dat het één van de hoogste gebouwen ter wereld is (447 meter). Met een glazen lift ben je in 58 seconden boven. Mocht je al last hebben van hoogtevrees dan gaat het allemaal te snel om er echt last van te hebben volgens mij. Boven aangekomen heb je een mooi uitzicht over Toronto. Het vinden we echter niet zo spectaculair als het uitzicht wat je hebt in New York als je op de Empire State Building staat. Allevier zijn we over de glazen vloer gelopen. Als we weer beneden zijn is de CN-Tower helemaal verlicht. Daarna loppen/strompelen wij naar de eerste de beste bushalte. Zo, wat hebben wij het in de voeten van het wandelen de hele dag. Als we om half 11 in het hotel aankomen drinken wenog een biertje en om 11 uur gaat het licht uit.

Ik zie dat er al een paar hele leuke reacties zijn geplaatst. Leuk dat jullie meelezen. Ik heb Arnjo gevraagd om er vandaag alvast wat foto's bij te doen. Dus dat gaat vast goedkomen. We wensen familie Bolsenbroek ook een fijne vakantie! En Wil, heb je ons verslag van 2008 al helemaal doorgespit? Zo, nou ga ik nog even op internet. Even kijken of er nog nieuwe foto's van kleine Levent op staan. Tot het volgende verhaaltje allemaal!

Richard Deux

Hallo Beugjes,

Zo te lezen hebben jullie best naar jullie zin,maak er een fijne vakantie van,dat hebben jullie wel verdiend.
Komt gezond weer terug,wij wachten met smart op een aantal kliekjes van jullie trip.

Hier is het nu 18 graden en regen en dat blijft deze week nog zo houden.

Veel plezier.

Groetjes Rich

Monica en familie

Leuk om jullie eerste dag in Toronto te lezen. Wij hebben vorig jaar in het destillery disctrict heerlijk gegeten! Ik wist helemaal niet dat je er rondleidingen kon krijgen. Grappig dat je het Westin ook niet kon missen. Daar zaten wij toen. Ook al is het misschien wel heel warm, het is altijd nog beter dan hier: regen, regen en nog eens regen. Ben benieuwd wat jullie morgen weer beleven en gaan bekijken.

Els de buuv

Ha buurtjes,
Zo, effe gekeken of het mij ook lukt op jullie reisverhaal te komen, maar zowaar....! Wat een maf idee om te bedenken dat jullie zo'n beetje aan het andere eind van de wereld zitten nu en al van alles beleven, terwijl ik hier nog niet gewend ben aan het idee dat jullie weg zijn! Maar zo gaat dat! de opdrachten zijn uitgevoerd! Als we nou onze temperaturen delen, dan hebben jullie het wat minder warm en zijn wij óók een beetje blijer! Goed idee?
Tot een volgende keer, groetjes!

Maud

Getver weer die conditioner ...
leuk een citytrip met gids en wat een goed weer hebben jullie .!!!!!!!!!!
Jullie laten ons lekker meegenieten.
Genietze!

Zjenja

Hebben jullie dat fotootje van kleine Levent in zijn nieuwe stoeltje al gezien! Haha, die is echt heel leuk!

En oh, ja... ik ben niet jaloers op jullie reis hoor, maar ik zou heeeeeeeeeeeel graag daar ook eens rond willen hobbelen, haha!

Ga snel het volgende verslag lezen ;-)

Liefs Zjenja